Szintén Münchenben, de nem az Akadémiai szellemben festette otthoni élményeiből táplálkozó, bravúrosan megoldott tanulmányát, a kertben, a nyári napfényben frissen mosott ruhát teregető mosónőket és az őket figyelő "téns úrfit". (A kép "Téns úrfi" címen is szerepelt.) Fő témája itt is - mint "A hinta" tanulmányon - a mindent színjelenséggé változtató tűző napfény; az akadémiai szabályokat elvető, a közvetlen optikai benyomást rögzítő laza kompozíciójával Szinyei itt is az impresszionizmus lényegét ragadta meg, bár a franciák hasonló törekvéseit nem ismerte, Párizsban nem járt, s csupán a müncheni nemzetközi kiállításon szereplő Gustave Courbet realista képeit és Edouard Manet egészen korai, még nem impresszionisztikus műveit látta. (Claude Monet első impresszionista képét a Grenouillére-ről ugyanebben az évben festette.)
|