Az európai éremművészet számára a századforduló hozott újjászületést. A folyamat elindítása és megteremtése F. H. Ponscarme francia szobrász nevéhez fűződik. Mellette tanult a kilencszázas években az ifjú Beck Ö. Fülöp.
Hazaérkezése után egyike lesz azoknak, akik átformálják, és magas európai rangra emelik a kisplasztikának ezt a nálunk addig oly mostohán kezelt műfaját. "Vonósnégyese" az immár teljes érettségében kibontakozó új felfogás minden erényét felsorakoztatja. A csupán négy alakból álló kompozíció rendkívül ökonomikusan tölti ki az érem felületét, melyet a kottaállványok két egyenlő részre bontanak. A muzsikusoknak hangszerük fölé hajló mozdulata csupa harmónia, a vonalak lágy lendületükkel a zene hangulatát tolmácsolják. Az érem konstruktív, áttekinthető és artisztikus formái a kamaramuzsika zenei élményét érzékeltetik.
|