A Hintával egyidejűleg Münchenben készült egy otthoni emlék alapján az udvaron ruhát teregető mosónők és az őket néző ténsúrfiról ez a napfényes kép. A festmény a látvány egységes optikai képét adja, a valóság illúziójával. (A kép "Téns úrfi" címen is szerepelt.) Fő témája itt is - mint "A hinta" tanulmányon - a mindent színjelenséggé változtató tűző napfény; az akadémiai szabályokat elvető, a közvetlen optikai benyomást rögzítő laza kompozíciójával Szinyei itt is az impresszionizmus lényegét ragadta meg, bár a franciák hasonló törekvéseit nem ismerte, Párizsban nem járt, s csupán a müncheni nemzetközi kiállításon szereplő G. Courbet realista képeit és E. Manet egészen korai, még nem impresszionisztikus műveit látta. (C. Monet első impresszionista képét a Grenouillére-ről ugyanebben az évben festette.)